Skrócony system licytacyjny dla turniejów indywidualnych w Klubie PBC

Otwarcie 1

– 12–14 PC w składzie zrównoważonym lub 4–4–4–1 z singlem lub singlem

– 15+ na ♣;

– 18+ w składzie dowolnym.

Sekwencje

1 – 1 =0–6 PC w składzie dowolnym, 7–11 PC na / (16)17PC w składzie zrównoważonym bez st.      

1 – 1 BA =   7–10 PC w składzie zrównoważonym bez starszej czwórki.

1 – 2/2 = NAT, GF, możliwe starsze czwórki.

1 – 2/ = NAT, GF, zasadniczo 6+/, kolor przedniej jakości.

1 – 2BA =    11–12 PC w składzie zrównoważonym bez starszej czwórki.

1 – 3/ = 9–11 PC, 6+/, inwit do 3BA.

1 – 3BA = 13–16 PC w składzie zrównoważonym bez starszych czwórek.   

Odwrotka – odpowiedzi: 4–4–5–5.                            

Magister (PRO) w sekwencjach:

1/1 – 1/

1BA    – 2

Odpowiedzi:

2 = brak trzech kart w kolorze odpowiedzi partnera, minimum rebidu.

2/ = fit trzykartowy w kolorze odpowiedzi partnera, minimum

–  albo, gdy jest to drugi starszy, fit trzykartowy w kolorze odpowiedzi partnera, maksimum.

2BA = brak trzech kart w kolorze odpowiedzi partnera, maksimum rebidu. 

Licytacja po interwencji przeciwnika kontrą: licytacja bez zmian ( NEGAT pas= mogę grac w trefle, 1= nie mogę grac w trefle).

Po interwencji 1 nasza KONTRA= obie starsze czwórki 7+PC

Po interwencji 1 NASZA KONTRA wyklucza czwórkę pików !!!!

Otwarcie 1:

– 12–17 PC, 5+ lub w układzie 4441 z singlem treflowym (4441 z singlem starszym w otwarciu 1)

– 12 – 14 PC, 4–5. 

Sekwencje:

1 – 2 = NAT GF, możliwe starsze czwórki.

1 – 2 = odwrócone podniesienie: 10+PC, 4+, bez starszej czwórki,  forsing do szczebla 3.

1 – 2/ = NAT GF, zasadniczo 6+/, kolor przedniej jakości.

1 – 3 = 9–11 PC, 6+ (NAT inwit).

1 3 = blokujące.

1 – 3//4 = splinter.

1 – 2

2/ = rewers, 15+ PC.

1 – 2

2/3BA= układ 4–4–4–1 (singiel ), 12–14/15–17 PC.

Licytacja po interwencji przeciwnika:

Po interwencji 1 nasza KONTRA wyklucza czwórkę pikową !!!

 

Otwarcia 1/:

12–17 PC, 5+/.

Sekwencje:

1/ – 1BA = półforsujące.

1/ – 2 = dwuznaczne : GF (naturalne lub z fitem) lub 9-11 PC 6+

1/ – 2 = dwuznaczne : GF (12+PC 5+) lub 9-11 PC 6+

1 –  2 = dwuznaczne :  GF (12+PC 5+) lub 9-11 PC 6+

1 – 2  = NAT GF, zasadniczo 6+, kolor przedniej jakości.

1/ – 2BA = inwit do końcówki z fitem kierowym/pikowym.

1/ – 3 = odwrócone podniesienie BERGENA=10-11 PC z fitem 4 kartowym, dalej pytanie o singla

1/ – 3 = odwrócone podniesienie BERGENA=7-9 PC z fitem 4 kartowym

1/ – 3BA = z fitem 3 kartowym kierowym/pikowym 13-15 PC skład 4333 bez ambicji szlemikowych

1/ – 4/ = NATURALNY blokinwit , 7–10 PC, 4-5 / !!!!!!!!! NIE LICYTOWAĆ z 12+PC

2BA forsują jedynie po odpowiedzi two-over-one.

W sekwencji:

1 – 1

2 – 2BA = nieforsujące.

Licytacja po interwencji przeciwnika kontrą:

 

  •  podniesienie koloru starszego słabe 5-6 PC z fitem
  •  1BA - z fitem 7-9 PC po otwarciu kolorem starszym
  •  2BA – 10-11 PC bilansowe podniesienie koloru otwarcia z fitem i stosownymi wartościami   defensywnymi.

 

Po  naszym otwarciu starszym kolorem na wys 1 i wejściu przeciwnika kolorem na wys 2 nasze 2BA = forsing z fitem a kolor przeciwnika = inwit z fitem. Kontra BEZ FITU !!!

Otwarcie 1BA:

15–17 PC w składzie zrównoważonym,

dopuszczalna słaba starsza piątka lub młodsza szóstka oraz układ 5–4–2–2 z longerami w młodszych.

Sekwencje:

1BA – 2 = stayman, obiecuje starszą czwórkę; tylko trzy odpowiedzi:

2– brak starszej czwórki.

2 – cztery kiery, niewykluczone cztery piki.

2 – cztery piki, wykluczone cztery kiery.

1BA – 2///3 = jednoznaczne transfery (3 = kara, słabe albo GF --> potem po 3 sprzedajemy wartości).

1BA – 2BA = inwit bez starszej czwórki.

1BA – 3 = NAT inwit na karach.

1BA – 3/ = konwencja 5431.

1BA – 4/ = teksas na kiery/piki. 

Otwarcie 2♣:

11–15 PC na 6+ albo 5+–4/.

Sekwencje:

2 – 2= pytanie, zasadniczo 10+PC, co najmniej inwit.

2  –   2

2/ = naturalne, czwórki.

2BA= 6+, bez starszej czwórki, bez krótkości.

3= 6+, bez starszej czwórki, boczna krótkość (dalej 3 = pytanie o singla).

2 – 2BA = puppet na 3, słabe z fitem treflowym (blokujące) albo GF w układzie 5+–5+ na pozostałych kolorach lub inwit 55 starsze.

2 – 2BA

3 – 3 = GF kara i kiery.

3 = GF kiery i piki.

3= GF piki i kara (jak w wilkoszu).

 Otwarcie 2:

dwukolorówka Wilkosza

 Otwarcia 2/:

6–11 PC, 6+/ (naturalne słabe dwa)

2 – 2 = pytanie o singletona (2BA = singiel pik).

2 – 2BA = pytanie o singletona.

Otwarcie 2BA:

6–11 PC, 5+–5+.

2BA – 3 = pytanie o układ (krótkość).

 2BA – 3 =  INWIT na jednym z młodszych

Otwarcie 3BA:

pełny kolor młodszy bez bocznego dojścia (maksimum dama bokiem).

3BA – 4/5 = chęć gry w kolor longera otwierającego.

3BA – 4 = pytnie o singletona

3BA – 4/ = NAT.

Otwarcia 4/4 (do uzgodnienia)

Otwarcia transferowe (południowo-afrykański NAMYATS), na pełnych siedmiokartach (ok.9 lew).4= na kierach 4 =na pikach

Strefa szlemowa:

splinter, cuebidy, blackwood (102) na pięć wartości z damą atu,

blackwood wyłączeniowy (012) na 4 wartości – z królem atu, bez asa w kolorze krótkości,

atutowa, pytanie o króle, po 1BA – 4 = gerber.

Licytacja po interwencji:

Po kontrze przeciwnika:

  •  przeskok kolorem = kolor + fit.
  •  podwójny przeskok = splinter.
  •  nowy kolor na wysokości jednego forsuje.
  •  nowy kolor na wysokości dwóch nie forsuje.
  •  rekontra - 10-12 PC bez fitu lub 13+ z fitem 
  •  podniesienie koloru starszego słabe 5-6 PC z fitem
  •  1BA - z fitem 7-9 PC po otwarciu kolorem starszym
  •  2BA – 10-11 PC bilansowe podniesienie koloru otwarcia z fitem i stosownymi wartościami   defensywnymi.

Po kontrze na 1BA: rekontra = silna.

inne – jak bez kontry.

Po otwarciu 1BA i naturalnym wejściu przeciwnika na szczeblu dwóch bądź trzech

 –  kontry negatywne (wywoławcze).

Po naszym otwarciu na wysokości 1 i  wejściu przeciwnika kolorem:

nowy kolor na wysokości dwóch nie forsuje ale na wys 1 i 3 FORSUJE !!!

Po  naszym otwarciu starszym kolorem na wys 1 i wejściu przeciwnika kolorem na wys 2 nasze 2BA = forsing z fitem a kolor przeciwnika = inwit z fitem. Kontra BEZ FITU !!!

Licytacja w obronie:

Możliwe lekkie wejścia na wysokości jednego, przyzwoite na wysokości dwóch, wejścia z przeskokiem – blokujące.

Po naszym wejściu 1/(a także po trzecio- i czwarto ręcznym otwarciu)

– 2 drury (najsłabsza odpowiedź partnera = powrót na kolor wejścia/otwarcia).

Kontra wywoławcza po otwarciach do 4, odpowiedzi naturalne, z bilansu. Sztuczny negat 1 tylko po kontrze a otwarcie 1.

Wejście 1BA = 15–18 PC, na pozycji reopen – 11–15 PC (na reopen może nie być zatrzymania w kolorze otwarcia!).

 Po otwarciach 1/:

            1/ – (2) = dwukolorówka na starszych 5+–5+.

 Po otwarciach 1/:

1/ – (2/) = dwukolorówka Michaelsa (5+–5+ na drugim starszym i dowolnym młodszym).

1/ – (2BA) = dwukolorówka 5+–5+ na młodszych.

 1 – (2BA) = dwukolorówka 5+–5 kiery i trefle.

Obrona po otwarciu przeciwnika silnym 1BA (tak samo na drugim i czwartym ręku):

kontra= dwukolorowa: starsza czwórka + młodsza (co najmniej) piątka.

2= wywołanie na kolory starsze (możliwy układ 5–4, a nawet 4–4).

2 = 6+/ (tak jak otwarcie multi, może być jednak większa siła).

2/ = 5/–4+C/.

2BA = młodsze 5+–5+.

Po otwarciu przeciwnika słabym 1BA:

kontra siłowa – od ładnych 13 PC.

pozostałe wejścia – jak po silnym 1BA.

Lebensohl– po otwarciu 1BA i wejściu na wysokości dwóch,

po kontrze wywoławczej na naturalne otwarcie słabe dwa w starszy.

Kontry :

wywoławcza, objaśniająca, odpowiedź, negatywna (w tym sputnik – na 1 wyklucza ),

nadwyżkowa (cards/points-showing, maximal overcall double), Lightnera, wistowa, atakująco-obronna.

Wist:

Wist odmienny.

Zrzutki odwrotne (preferencja ilości).

Na bez atu:

Do A i D – marka-demarka (jakość), do K – odblokowanie lub ilościówka.

Lawintal:

sygnał wistowy, wskazujący partnerowi w jakim kolorze obrońca posiada wysokie wartości,

  • zrzucenie wysokiej blotki sygnalizuje posiadanie wartości w wyższym z pozostałych 2 kolorów (nie kolor wistu i nie atu)
  • zrzucenie niskiej blotki sygnalizuje posiadanie wartości w niższym z pozostałych 2 kolorów

zrzutka krakowska:

to ustalenie wistowe obrońców, według którego przy pierwszej zrzutce nie do koloru w obronie kontraktu bezatutowego, zrzucamy kartę z koloru bezwartościowego, a jej wysokość sugeruje wartości w jednym z pozostałych dwóch kolorów: wysoka karta - w starszym, niska - w młodszym z pozostałych. Na przykład, jeżeli na kiera dorzucimy wysokie karo sugeruje to wartości pikowe, małe karo pokazywałoby wartości w treflach.

Nie gramy potwierdzeniem wistu!


 

 

 
 
 

  

  

         TC

                                                                                                               

                                                                                               

szkolapzbs

cezar

uniwersytet